söndag 24 juni 2012

Valnötsplättar med lime

Härliga söndagsfrukost! ©Hummus och Pannkaka
På söndagsmorgnarna blir det rusning till frukostbordet...

  • 5 dl mjöl
  • 1 liter mjölk
  • 5 ägg
  • 25 g smält smör
  • 1,5 dl hackade valnötter
  • rivet skal från en lime
  • 1 tsk salt
  • 1 msk vaniljsocker
Häll upp mjöl, salt, vaniljsocker, limeskal i en skål. Vispa ner hälften av mjölken och det smälta smöret så att du får en jämn smet. Vispa sedan ner resten av mjölken samt äggen och de hackade valnötterna.
Grädda i plättlagg och servera med lönnsirap, färska bär, skivad banan och en klick vaniljglass. Strö över lite hackade valnötter. En underbar frukost/brunch till helgen!

2 kommentarer:

  1. Hej Kirsi,
    Hoppas allt är bra med er, roligt att följa med er här i alla rätter ni hittar på :) Bilderna är fantastiska, men förväntar mig inget annat från foto familjen :) Tänkte på dig här om dagen, packade nämligen till stranden och då dök strandbagen som jag fått av dig fram :) Den från Åhlens har jag för mig med massa färger! Super snygg! Har den tom som handväska till jobbet ibland :)
    Hälsa killarna från mig!
    Kram Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ida, kul att strandväskan fortfarande hänger med! Roligt att du gillar bloggen, det är kul att fotografera mat :-) Ska hälsa alla killar från dig ♥
      Kram Kirsi

      Radera